apohllo.pl
więcej niż strona domowa...
 

Programowanie obiektowe

Wykłady

Laboratoria

Treści zadań na Githubie

Zagadnienia na egzamin

  1. Cechy języków obiektowych
  2. Abstrakcja w językach obiektowych
  3. Cykl życia obiektu
  4. Rozróżnienie na typy prymitywne oraz obiektowe, typy otokowe
  5. Na czym polega „primitive obssesion”
  6. Czym jest hermetyzacja?
  7. Modyfikator final dla atrybutów
  8. Dostęp prywatny do atrybutów
  9. Dostęp publiczny do atrybutów
  10. Dostęp chroniony do atrybutów
  11. Dostęp pakietowy do atrybutów
  12. Metody dostępowe: „gettery” i „settery”
  13. Co to jest ValueObject?
  14. Na czym polega przysłanianie atrybutów (shadowing)?
  15. Atrybuty klasowe (statyczne)
  16. Poprawne i niepoprawne wykorzystanie atrybutów klasowych (statycznych)
  17. Różnice w modelu prywatności pomiędzy Javą a Rubim
  18. Dostęp prywatny do metod
  19. Dostęp publiczny do metod
  20. Dostęp chroniony do metod
  21. Dostęp pakietowy do metod
  22. Zastępowanie zachowania się klasy nadrzędnej
  23. Rozszerzanie zachowania się klasy nadrzędnej
  24. Modyfikator final dla metod
  25. Metody klasowe (statyczne)
  26. Poprawne i niepoprawne wykorzystanie metod klasowych (statycznych)
  27. Klasy abstrakcyjne
  28. Uzasadnienie stosowania klas abstrakcyjnych
  29. Czym jest i do czego służy interfejs?
  30. Metody domyślne w interfejsie
  31. Dziedziczenie vs. Kompozycja
  32. Przyczyny występowania wyjątków (3)
  33. Typy wyjątków (2)
  34. Hierarchia wyjątków a kolejność obsługi
  35. Zasada rzucaj wcześnie, łap późno
  36. Otwieranie zasobów, a wyjątki
  37. Rzucanie i obsługa wyjątków
  38. Interfejs List i jego najważniejsze implementacje (ArrayList i LinkedList)
  39. Wzorzec iterator
  40. Interfejs Set i jego najważniejsze implementacje (HashSet i TreeSet)
  41. Metody equals i hashCode
  42. Interfejs Map i jego najważniejsze imeplementacje (HashMap i TreeMap)
  43. Metoda stream oraz interfejs Stream
  44. Przyczyny wprowadzenia interfejsu Stream
  45. Statyczne typy zagnieżdżone klasy (statyczna klasa) i ich własności
  46. Przykład statycznego typu zagnieżdżonego z Javy
  47. Niestatyczne klasy zagnieżdżone i ich własności
  48. Przykład zastosowania klas zagnieżdżonych
  49. Klasy lokalne i ich własności
  50. Klasy anonimowe i ich własności
  51. Klasy anonimowe a wyrażenia lambda
  52. Czym jest i do czego służy refleksja?
  53. Ładowanie klas przez nazwę
  54. Dynamiczne tworzenie obiektów
  55. Dynamiczne wywoływanie metod
  56. Dynamiczny dostęp do atrybutów
  57. Rozróżnienie na program, proces, wątek
  58. Klasa Thread i interfejs Runnable
  59. ExecutorService i interfejs Future
  60. Czym jest hazard?
  61. Sposoby definiowania sekcji krytycznej
  62. AtomicInteger vs. LongAdder
  63. Kolekcje dostosowane do pracy współbieżnej (CopyOnWriteArrayList, ConcurrentHashMap)
  64. parallelStream
| Opublikowano 15:19 17-10-2016. Ostatnia modyfikacja 13:55 24-01-2017 |
comments powered by Disqus